یکی از سوال های مؤسسات بین الملی این است که آیا ؟ از لیبل و بسته بندی یکسان محصول در بازارها و مراکز داخلی و خارجی استفاده شود. بسیاری از شرکت های برند و معروف مانند ، هولوگرام کوکاکولا،محصول خود را در تمام بازارهای دنیا با بسته بندی مشخص تولید می کنند. بعضی از نشانه ها، رنگ ها و لغات که در بعضی جاها معنی ناخوشایندی دارند. همچنین صادر کنندگان این محصولات مجبورند که با نام، یا رنگ متفاوتی محصول را در آن بازارها عرضه کنند. بعضی از محصولات تولیدی داخلی به دلیل عدم شباهت بسته بندی آنها با معیارهای پذیرفته شده بازارهای جهانی، مجبورمی شوند با بسته بندی متفاوت به آن بازارها عرضه شوند.
طراحی لیبل و بسته بندی محصولات توجه بسیاری پیدا کرده و این یک فرصت خوبی است که بازاریاب ها به دنبال جلب توجه مشستریان خودباشند .مردم این روزهابه ظاهر محصول توجه زیادی میکنند واغلب با گاه کردن به نوع بسته بندی محصول خرید میکنند.بسیاری از مدیران تولید کنندگان محصولات در تلاشند تا با طراحی لیبل و بسته بندی زیبا .فروش خود را بالا ببرند .در پایان به عواملی که در ساخت و طراحی لیبل و بسته بندی محصولات اثز گذار هستند می پردازیم.
ایجاد فاکتور امنیتی در چاپ لیبل و بسته بندی:
لیبل ها را میتوان با یک کد امنیتی خاص تولید و به چاپ رسانید که این کار باعث جل.گیری از دست درازی و نفوذاجناس خارجی به بازار های داخلی میشود.رسیدن به چنین هدفی با به کارگیری فناوری های جدیدی نظیر رزولوشن dpi ۱۲۰۰ واقعی امکان پذیر شده است. برای مثال به وسیله آن می توان حروف ریزی به اندازه نیم پوینت را رندر کرد.