هولوگرام پرینتینگ

اطلاعات مورد نیاز در صنعت هولوگرام پرینتینگ

هولوگرام پرینتینگ

اطلاعات مورد نیاز در صنعت هولوگرام پرینتینگ

سیستم انتقال فیلم هولوگرافی چیست ؟

سیستم انتقال فیلم هولوگرافی چیست ؟

سیستم MIT جدید تنها از یک دستگاه برای به دام انداختن و گرفتن اطلاعات استفاده می کند و اینکار به طور متوسط 15 فریم در هر ثانیه است. با اینحال محققان MIT تا اواخر ماه دسامبر وارد حوزه ی کینکت نشده بودند و تنها یک هفته قبل از کنفرانس آنها نرخ فریم سیستم را از 7 به 15 تبدیل نمودند. آنها مطمئن هستند که با وجود کمی زمان ، می توانند نرخ را حتی بیشتر از این مقدار نیز بالا ببرند . آنها ادعا می کنند که می توانند این نرخ را به 24 فریم در ثانیه برای فیلم های قابلیتی و 30 فریم در ثانیه برای تلویزیون برسانند .این نرخ می تواند توهم حرکت پیوسته را در فرد بیننده ایجاد کند.در ماه نوامبر، محققان دانشگاه آریزونا به خاطر ساخت یک سیستم انتقال فیلم هولوگرافیتجربی که از 16 دوربین برای گرفتن داده استفاده میکند، به سر تیتر اخبار تبدیل شدند . این سیستم می تواند اطلاعات خود را هر دو ثانیه یکبار به روزرسانی کند. 

معرفی تلوزیون هولوگرافی 

محققان دانشگاه MIT ، توانستند به یک تلویزیون هولوگرافی دست یابند که می تواند به ذهن انسان نزدیکتر باشد . در جامعه ی مهندسان ابزارهای نوری (SPIE ) ، کنفرانس هولوگرافی عملی در سان فرانسیسکو 23 ژانویه برگزار شد که در آن اعضای گروه رسانه ای مایکل بوو از یک سیستم جدید که می تواند اطلاعات بصری را به دام بیندازد و آن را از طریق اینترنت به نمایشگر هولوگرافی ارسال نماید، رونمایی کردند.با استفاده از یک کینکت ایکس باکس واحد و تراشه ی گرافیکی استاندارد؛ محققان دانشگاه MIT توانستند به بالاترین نرخ فریم برای استریم کردن ویدئوها و فیلم های هولوگرافی دست یابند. نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس که در ژانویه ی 2010 برگزار شد، مملو از تلویزیون های سه بعدی بود . 

فیلم های باریک در ساخت هولوگرام های سه بعدی

فیلم های باریک در ساخت هولوگرام های سه بعدی

زنگی یو که تحقیقات منتشر شده در مجله ی ارتباطات را سرپرستی میکند میگوید:مرحله ی بعدی برای این تحقیق پیشرفت یک فیلم باریک سفت و سخت است که میتواند به یک صفحه ی ال.سی.دی وارد شود تا صفحه ی سه بعدی هولوگرامی را توانمند کند.

یو میگوید:این شامل کوچک شدن نانوهولوگرام ما به اندازه ی خال میباشد,حتی ده برابر کوچک تر.اما در ورای آن ما در جست و جوی ساخت فیلم های باریک و انعطاف پذیر و قابل ارتجاعی هستیم که میتواند در همه ی صفحات استفاده شود و در برنامه های هولوگرافیک نیز باز شود.

فیلم های باریک عایق توپولوژی بعنوان یک حفره ی عمیق عینی عمل کرده که میتواند مرحله ی حرکت را برای تصاویر هولوگرافیکی افزایش دهد.

کاربرد هولوگرام های نانو متر

اگرچه برای ساخت فضای کافی هولوگرام ها نیاز دارند تا در پهنای طول موج عینی باشند.تیم آر.ام.آی.تی با موسسه ی تکنولوژی بیرجینگ در چین کار کرده و این محدودیت در پهنا را  با هولوگرام های نانومتری و براساس مواد عایق توپولوژی از میان برداشته است.عایق توپولوزی ماده ی جدیدیست که است که نمایه ی انکساری را در لایه ی سطحی پایین نگهداشته و در بخش های میانی ان را در سطح بالا نگه میدارد.هولوگرام های متداول ،نور را تعدیل کرده و یا تخیلی از عمق سه بعدی را ایجادمیکند.

هولوگرام های نانومتری

هولوگرام های نانومتری

برای متحد نمودن هولوگرافی با دستگاه های الکترونیکی مدرن و با ابعاد دید کمتر هولوگرام ها به باریک شدن تا مقیاس نانومتری نیاز دارند.هرچند برای ادای مرحله ی تغییر فرکانس نازکی هولوگرام ها معمولا به اندازه ی مقیاس طول موج عینی محدود شده است و مانع از هماهنگی آن ها با دستگاه های الکترونیکی خیلی باریک است.هولوگرافی در محدوده ی دستگاه های عینی و ذره بینی،تصاویر، نمایش های سه بعدی و در علوم مقادیر کاربرد های وسیعی داشته است .

تولید هولوگرام نانومتری

در اینجا ما این محدودیت را نقض کرده ایم و به هولوگرام های 60 نانومتری با استفاده از مواد عایق توپولوژی دست یافته ایم.ما دریافته ایم که فیلم های باریکی که حاوی عایق توپولوژی نانومتری هستند،به عنوان حفره های عمیق عینی و واقعی و بخاطر نمایه های انکساری در سطوح فلزی و حجیم ایجاد شده اند.حفره های عمیق موجب افزایش تغییرات فرکانس و بنابراین ایجاد تصاویر هولوگرافیک میشوند.کار ما راه را برای هماهنگی هولوگرافیبا دستگاه های مسطح الکترونیکی برای تصاویر عینی،ذخیره ی داده ها، و امنیت اطلاعات هموار میکند.

سخنان پروفسور مینگو درمورد ادغام هولوگرافی

سخنان پروفسور مینگو درمورد ادغام هولوگرافی

پروفسور مینگو گفت : ادغام هولوگرافی با الترونیک روزمره سبب بی اهمیت شدن صفحه ی نمایش میشود . یکهولوگرام پاپ آپ میتواند اطلاعات زیادی را ذخیره کند که به راحتی بر روی گوشی قابل نصب نیست ( از تشخیصات پزشکی گرفته تا آموزش , ذخیره سازی داده ها ,دفاع و امنیت سایبری ,هولوگرافی سه بعدی و دیگر نیرو های بلقوه برای تبدیل انواع صنایع است .

کاربرد فیلم باریک هولوگرافی

 از آن ها به طور معمول در فرایند های ضد انفجاری ,پرتو های هولوگرام شفاف ,فیلتر های رنگی ,فیلتر های نوار باریک , آینه های نیمه شفاف ,فیلتر های کنترل گرما ,آینه های بازتابنده ,پلاریزر ها و فیلتر های انعکاس استفاده میشود .