هولوگرام پرینتینگ

اطلاعات مورد نیاز در صنعت هولوگرام پرینتینگ

هولوگرام پرینتینگ

اطلاعات مورد نیاز در صنعت هولوگرام پرینتینگ

هولوگرافی آندوسکوپیک چیست

هولوگرافی آندوسکوپیک 

در هولوگرافی آندوسکوپیک امکان تصویر برداری بدون تماس با رزولوشن بالا و به صورت 3D و مقیاس های درونی اعضای بدن را ایجاد می کند.تصاویر سه بعدی نمونه زیستی می تواند از چند سری تصویر دوبعدی تصاویر رادیولوژی با استفاده از تکنیک های استریوگرام هولوگرافیک، استریوگرام استاندارد و هولوگرام چندگانه تولید شود. و برای نمونه سازی و مدل سازی پزشکی نیز بسیار کاربرد دارد.

کاربرد هولوگرام در پزشکی

گسترش و پیشرفت های اخیر در تکنیک های ثبت هولوگرام و دسترس بودن ابزار های آن و بهبود imaging (نگاشت-تصویربرداری) در رشته های بافت شناسی، چشم پزشکی، دندان پزشکی، اورولوژی، اتولوژی (گوش شناسی) ، آسیب شناسی و علم ارتوپد نشان می دهد که تکنیک های هولوگرافی، به شکل امیدوارکننده ای ابزاری قدرتمندی در کاربردهای پزشکی است.

تاثیر رنگ در بارکد

تاثیر رنگ در  بارکد

.یک دلیل عمده ی اینکه بارکدها به سختی اسکن می شوند،رنگ آن است و یا به طور خاص تر نبود کنتراست بین رنگ هاست.اگر کنتراست کافی بین پس زمینه و رنگ های بارکد وجود نداشته باشداسکنرهای بارکد کار سختی برای خواندن آنها دارد.اجازه دهید ببینیم چه رنگ های برای بارکد مناسب است و کدام رنگ ها مناسب نیست تا در این صورت شما به خاطر یک بارکد غیر قابل اسکن دچار دردسر نشوید.شما برای طراحی یک برچسب بارکد عالی سخت کار کرده اید و بارکد خود را از GS1 دریافت کرده-اید.حالا،شما در بازار قرار گرفته اید،ولی آیا شما آزمایش کرده اید که مطمئن شوید ترکیب رنگی که شما به کار برده اید خوانا بودن بارکد شما را از بین نبرده است؟چیزی که شما اصلاً نمی خواهید این است که محصولی روی قفسه ها داشته باشید که فروش نمی رود،صرفاً به این خاطر که بارکد شما اسکن نمی شود

رنگ های تاثیر گذار در بارکد

مشکی،آبی و سبز تیره (و حتی قهوه ای تیره) تا زمانی که کنتراست کافی بین بارکد و پس زمینه وجود داشته باشد برای برچسب های بارکدبه خوبی عمل می کنند.

معرفی هولوگرام فلیپ فلاپ

معرفی هولوگرام فلیپ فلاپ

.ایجاد تصاویر سه بعدی به منظور خلق یک ابزار موثر جهت جلوگیری از رقابتهای ناسالم که عموما برچسب هولوگرام نامیده می شود .با مشاهده در زاویه های مختلف ( عمودی یا افقی) تصاویر متفاوتی از هولوگرام ایجاد می شوند.
معتبر شدن یک محصول از طرفی باعث جلب اعتماد مصرف کنندگان و از طرف دیگر باعث بالا رفتن احتمال کپی برداری از روی آن می شوداین امر در حالی است که کالای تقلبی با ظاهری یکسان و کیفیتی پایین تر از محصول اصل رفته رفته باعث از بین رفتن اعتبار تولید کننده اصلی می شود.

چاپ برچسب هولوگرام 

استفاده از برچسب هولوگرام تحت اختیار محدود کشورهای پیشرفته می‌باشد که تنها ارائه حق ثبت مالکیت تجاری محصول ، امکان چاپ برچسب هولوگرام را مهیا می‌سازد و چون تنها دارندگان ثبت مالکیت تجاری امکان چاپ را دارند کپی برداری برای سودجویان غیرممکن می‌گردد .از هولوگرام از آن جهت به برچسب اطمینان یاد می‌شود که پس از تولید، قابل کپی براداری و تکثیر مجدد نمی‌باشد.استفاده از برچسب‌های سه بعدی لیزری راه حلی نو برای حل این مشکل در کشورهای پیشرفته است . 

روش های تشخیص هولوگرام اصلی از تقلبی

روش های تشخیص هولوگرام اصلی از تقلبی

لوگوی موجود روی هولوگرام اصلی، پایدار بوده واصلاً پاک یا کمرنگ نمی‌شود اما در هولوگرام تقلبی، لوگوی ip تشخیص هولوگرام اصلی از تقلبی تاریخ اعتبار آن به راحتی با ناخن پاک می شود.


 تاریخ اعتبار هولوگرام اصلی به صورت جا خالی (Tranceparency) می‌باشد و رنگ زمینه محل الصاق را نشان می‌دهد.
مثلاً روی زمینه‌ی سفید،به رنگ سفید و روی زمینه‌ی آبی، به رنگ آبی نشان داده خواهد شد. در هولوگرام جعلی تاریخ اعتبار بصورت چاپی است و به راحتی با ناخن پاک می شود.

هولوگرام اصلی دارای ۷ مرکز مختلف تابش طیف نور می‌باشد که بصورت جدا از متن هولوگرام عمل می کند در صورتی که در هولوگرام تقلبی این تابش بصورت یک مرکز دورانی از وسط هولوگرام می باشد.

یکی از روش های اصل بودن یک کالا یا تقلبی بودن آن هولوگرام آن است. متاسفانه ممکن است بعضی از کالاها برای مقرون به صرفه بودن از هولوگرام تقلبی استفاده کنند در این صورت لازم است با روش تشخیص هولوگرام اصلی از هولوگرام تقلبی آشنا شویم.

استفاده از هولوگرام امنیتی در کارت های شناسایی


 در این میان هولوگرام های امنیتی برای بالا بردن امنیت به وجود آمد اگر دقت کرده باشید بر روی کارت های شناسایی هر یک از افراد برچسب هولوگرام وجود داردکه باعث شده است از صدور کارت شناسایی تقلبی جلوگیری شود.امروزه کالاهای بسیاری دارای هولوگرام می باشند . هدف اصلی تولید هولوگرام جلوگیری از جعل و تقلب می باشد.